Obchodní podmínky

Článek I: Základní ustanovení a totožnost prodávajícího

Prodávající / Provozovatel e-shopu
Eco Water Saving s.r.o., IČO: 06680941
se sídlem: 28. října 420/4, 415 01 Teplice
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 286922
Kontaktní údaje: e-mail info@setrivodou.cz, tel. +420 777 066 826
Adresa pro zasílání reklamací a vratek: Eco Water Saving s.r.o., 28. října 420/4, 415 01 Teplice
(dále jen „prodávající“)

Kupující
Kupujícím je osoba, která s prodávajícím uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách prodávajícího (dále jen „e-shop“). Kupujícím může být
a) spotřebitel – fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti uzavírá smlouvu s prodávajícím, nebo
b) podnikatel – osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti; na vztahy s podnikatelem se použijí ta ustanovení těchto podmínek, která se výslovně vztahují i na podnikatele a dále obecná ustanovení občanského zákoníku.

Rozsah působnosti
Tyto obchodní podmínky upravují v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vznikající v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím e-shopu prodávajícího.

Zveřejnění a změny podmínek
Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit. Pro konkrétní smlouvu je však rozhodující znění zveřejněné a účinné v okamžiku odeslání objednávky kupujícím.

Informace před uzavřením smlouvy
Kupující bere na vědomí, že informace uvedené na e-shopu (zejména popis zboží, cena, náklady na dopravu, způsob platby a dodání, poučení o právu na odstoupení, reklamační postup) jsou poskytovány před uzavřením smlouvy a tvoří nedílnou součást těchto obchodních podmínek.

Dozor a mimosoudní řešení sporů
Dozor nad dodržováním práv spotřebitelů vykonává Česká obchodní inspekce (ČOI). Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu s prodávajícím u ČOI. (Detailní informace a odkazy budou uvedeny v závěrečných ustanoveních.)

Článek II: Uzavření kupní smlouvy a proces objednávky

Objednávka zboží
Kupující provádí objednávku prostřednictvím e-shopu vyplněním a odesláním objednávkového formuláře. Podmínkou je uvedení pravdivých a úplných údajů nezbytných pro uzavření smlouvy a její plnění. Kupující může objednávku učinit také prostřednictvím telefonu nebo e-mailu.

Návrh smlouvy
Odesláním objednávky kupující činí návrh na uzavření kupní smlouvy s prodávajícím.
Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky kupujícímu ze strany prodávajícího, které probíhá zpravidla prostřednictvím e-mailu.

Archivace smlouvy
Uzavřená kupní smlouva je prodávajícím archivována v elektronické podobě po dobu nejméně 2 let od jejího uzavření a není veřejně přístupná. Na vyžádání může být kupujícímu zpřístupněna. Smlouva se uzavírá v českém jazyce.

Oprava údajů před odesláním
Kupující má možnost před odesláním objednávky zkontrolovat a měnit všechny údaje, které do objednávkového formuláře vložil (rekapitulace objednávky). Pokud kupující zjistí chybu až po odeslání objednávky, může ji neprodleně opravit kontaktováním prodávajícího e-mailem nebo telefonicky.

Odmítnutí objednávky
Prodávající si vyhrazuje právo v odůvodněných případech (např. neobvykle vysoké množství zboží, zjevně chybně uvedená cena, podezření na zneužití objednávky) objednávku odmítnout. O tomto postupu bude kupující neprodleně informován.

Zrušení objednávky kupujícím
Kupující může zrušit objednávku až do okamžiku jejího potvrzení prodávajícím. Po uzavření smlouvy má kupující možnost využít práva na odstoupení dle článku V. těchto obchodních podmínek.

 

Článek III: Cena zboží a platební podmínky

Cena zboží
Cena zboží je vždy uvedena u konkrétní položky v e-shopu. Cena je konečná, zahrnuje daň z přidané hodnoty (je-li účtována) a veškeré související poplatky, s výjimkou nákladů na dodání zboží, které jsou uvedeny samostatně.

Platnost ceny
Uvedené ceny jsou platné v okamžiku odeslání objednávky kupujícím. Pokud dojde k technické chybě při uvádění cen (např. cena zjevně neodpovídající obvyklé hodnotě zboží), prodávající si vyhrazuje právo objednávku zrušit, přičemž o této skutečnosti neprodleně informuje kupujícího.

Možnosti platby
Kupní cenu může kupující uhradit následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího,

Splatnost
V případě platby převodem je kupní cena splatná do 5 pracovních dnů od uzavření smlouvy. Pokud kupující v této lhůtě cenu neuhradí, může prodávající objednávku zrušit.

Doklady
Prodávající vystavuje kupujícímu daňový doklad (fakturu), který je zaslán v elektronické podobě na e-mailovou adresu kupujícího. Zároveň je daňový doklad v tištěné podobě přiložen k zásilce se zbožím, takže má kupující k dispozici obě formy.

Článek IV: Dodání zboží

Způsob dodání
Zboží je dodáváno prostřednictvím smluvních dopravců (Česká pošta, nebo je možné osobní převzetí na adrese prodávajícího. Konkrétní způsob dodání si kupující volí v objednávkovém formuláři.

Náklady na dodání
Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v objednávkovém formuláři ještě před odesláním objednávky a tvoří součást konečné ceny objednávky. V případě osobního odběru se náklady na dodání neúčtují.

Dodací lhůty

  • Pokud je zboží skladem, je zásilka zpravidla předána dopravci do 2 pracovních dnů od potvrzení objednávky.
  • Pokud zboží není skladem, bude kupující informován o předpokládané dodací lhůtě.
  • Nejpozději však bude zboží dodáno do 30 dnů od uzavření smlouvy, není-li dohodnuto jinak. Pokud tato lhůta nebude splněna, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

Povinnosti kupujícího při převzetí
Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat stav obalu a v případě zjevných vad (např. poškození, porušení obalu) tyto skutečnosti ihned oznámit dopravci a sepsat s ním škodní protokol. V případě zjištění poškození obsahu zásilky po jejím převzetí je kupující povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího.

Přechod rizika
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží od dopravce. V případě, že si kupující zboží nepřevezme včas, přechází nebezpečí škody na něj již okamžikem, kdy mu bylo umožněno zboží převzít, avšak on tak neučinil.

Článek V: Odstoupení od smlouvy spotřebitelem

Právo na odstoupení
Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne:

  • převzetí zboží, nebo
  • převzetí poslední položky v případě jedné objednávky obsahující více druhů zboží nebo dodávky po částech, nebo
  • převzetí první dodávky v případě pravidelných opakovaných dodávek zboží.

Uplatnění práva
Pro uplatnění práva na odstoupení musí spotřebitel informovat prodávajícího o svém rozhodnutí jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem).

Spotřebitel může využít formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný pod tímto odkazem. Alternativně může využít také vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy zveřejněný Českou obchodní inspekcí (odkaz na ČOI). Použití formuláře není povinné.

Adresa pro zaslání vráceného zboží a odstoupení:
Eco Water Saving s.r.o., 28. října 420/4, 415 01 Teplice, e-mail: info@setrivodou.cz

Lhůta pro odstoupení
Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel zašle oznámení o uplatnění práva na odstoupení před jejím uplynutím.

Náklady na vrácení zboží
Přímé náklady spojené s vrácením zboží (poštovné nebo doprava zpět) nese spotřebitel.

Stav vraceného zboží
Spotřebitel je povinen vrátit zboží úplné, nejlépe v původním obalu, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi (např. nadměrným používáním).

Vrácení peněz
Prodávající vrátí spotřebiteli všechny přijaté platby, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku volby jiného než nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání), a to do 14 dnů od odstoupení. Prodávající není povinen vrátit peníze dříve, než mu bude zboží doručeno zpět nebo spotřebitel prokáže, že zboží odeslal. Vrácení platby proběhne stejným způsobem, jakým byla přijata, pokud se strany nedohodnou jinak.

Výjimky z práva na odstoupení
Odstoupit od smlouvy nelze v případech stanovených občanským zákoníkem, zejména pokud jde o:

  • zboží upravené podle přání kupujícího nebo vyrobené pro jeho osobní potřebu,
  • zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby,
  • zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel vyňal a které z hygienických nebo zdravotních důvodů není vhodné vrátit.

Článek VI: Reklamace a práva z vadného plnění

Odpovědnost za vady
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v době převzetí:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, popř. takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal,
  • se zboží hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku či předloze,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Záruční doba
Pokud není uvedeno jinak, činí záruční doba 24 měsíců, od převzetí zboží. U zboží s omezenou dobou použitelnosti je záruční doba vyznačena na obalu a řídí se touto dobou.

Uplatnění reklamace
Reklamaci lze uplatnit doručením vadného zboží spolu s popisem vady a dokladem o koupi na adresu:
Eco Water Saving s.r.o., 28. října 420/4, 415 01 Teplice, e-mail: info@setrivodou.cz

Formulář pro reklamaci
Kupující může k uplatnění reklamace využít formulář dostupný na webových stránkách prodávajícího pod tímto odkazem.
Alternativně může využít také vzorový reklamační formulář České obchodní inspekce (www.coi.cz). Použití formuláře není povinné.

Náklady reklamace
Náklady spojené s doručením reklamovaného zboží prodávajícímu nese kupující. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, má kupující právo na náhradu těchto nákladů v přiměřené výši.

Vyřízení reklamace
Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech nejpozději do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává čas potřebný na odborné posouzení vady. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

Způsob vyřízení reklamace
V případě oprávněné reklamace má kupující právo zejména na:

  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  • odstranění vady opravou věci,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  • odstoupení od smlouvy, pokud je vada podstatným porušením smlouvy.

Doklady a informace
Pro rychlejší vyřízení reklamace je vhodné, aby kupující přiložil kopii daňového dokladu (faktury) a stručný popis vady.

Článek VII: Ochrana osobních údajů

Správce osobních údajů
Správcem osobních údajů je prodávající: Eco Water Saving s.r.o., IČO 06680941, se sídlem 28. října 420/4, 415 01 Teplice.

Rozsah a účel zpracování
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících zejména za účelem uzavření a plnění kupní smlouvy, vedení účetnictví, vyřízení reklamací a vymáhání pohledávek.

Odkaz na zásady
Podrobné informace o zpracování osobních údajů, včetně práv kupujících podle nařízení (EU) 2016/679 (GDPR), jsou uvedeny v samostatných Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou dostupné na adrese: https://setrivodou.cz/ochrana-osobnich-udaju/

Potvrzení kupujícího
Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil se zásadami ochrany osobních údajů a bere je na vědomí.

Článek VIII: Závěrečná ustanovení

Rozhodné právo
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se řídí právním řádem České republiky.

Jazyk smlouvy
Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Pokud je vytvořen překlad obchodních podmínek do jiného jazyka, je rozhodující česká verze.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem dojde ke sporu, který se nepodaří vyřešit dohodou, má spotřebitel právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení sporů:

Česká obchodní inspekce (ČOI), Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, web: www.coi.cz
Spotřebitel může využít také platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Závaznost podmínek
Podáním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.

Účinnost
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 30.9.2025.

Nákupní košík
Přejít nahoru